Helderziende Paragnosten voor Spiritualiteit en Bewustwording

Praten met je innerlijk kind

Hoe je met je innerlijk kind kunt praten

We hebben allemaal onderdelen voor ons - je weet wanneer je een beslissing wilt nemen, en je voelt je in verschillende richtingen getrokken? Of misschien heb je het gevoel dat er een deel van jou is dat zichzelf saboteert en klikt, kijkt bijvoorbeeld naar Netflix wanneer een ander deel van jou gewoon wil gaan slapen.

Er is een theorie / modaliteit (IFS) in de traumapsychologie dat de meesten van ons die een kindertrauma hebben meegemaakt, jongere delen hebben, die, terwijl je geneest, zichzelf presenteren op de leeftijden waarop hun ontwikkeling stopte. Dit zijn onderdelen die nooit de acceptatie, instructie en verzorging hebben gekregen die ze op de juiste leeftijd hadden moeten ontvangen, en dat hebben ze nu nodig. Als je voelt dat deze delen naar voren komen, stop dan en vraag jezelf af: "Hoe oud klinkt die stem misschien"? om erachter te komen wat het nodig heeft.


Praten met je innerlijk kind



Hier is hoe het voelt voor mij als een jonger deel naar voren komt (iets wat ik nog steeds aan het herkennen ben):

Dus als dit gebeurt, moeten we onszelf ‘eerherstellend’ en met dat kleine innerlijke kind in ons allemaal praten. Maar veel mensen met CPTSD weten misschien niet echt hoe gezond, emotioneel afgestemd ouderschap klinkt. Dit is iets waar ik me persoonlijk op concentreer, als ik voel dat jongere ontwikkelingsdelen van mezelf naar voren komen. Hier zijn enkele bevestigingen die je tegen jezelf kunt zeggen als geruststellende reparenterende zinnen:

Herstellende bevestigingen voor jezelf

Accepteer wat je voelt of opmerkt, en praat vriendelijk tegen jezelf. Het is misschien een beetje alarmerend om te beseffen dat je nog jongere aspecten hebt, maar het is heel normaal voor mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad. Het is ook volkomen geldig om wat tijd vrij te maken om plezier te hebben of kinderlijke aspecten van het zelf te omarmen - spring in die plas, doe wat meditatieve kleuren of neem een hobby op die je terugbrengt naar een favoriete activiteit uit je kindertijd (mountainbiken, ballet, schilderen, wat dan ook).

Om emotioneel volwassen te worden, moeten we leren om onszelf te reguleren - onze emoties en triggers op te merken, onze reacties erop en die reacties te beïnvloeden - en te genezen door zelfcompassie voor ons innerlijke kind en waardering voor de kindertijd te ontwikkelen, die we hebben verloren. Jezelf leren identificeren met welke delen die je voelt, kan hierbij helpen. Voor mensen die dit opgroeien niet hebben geleerd, is hier een fragment uit een tumblr-bericht over hoe dit proces doorgaans verloopt als een kind wordt opgevoed in een gezond huis.


Er is een reden waarom veel goede ouders tegen baby's dingen zeggen als:

"Je bent opgewonden om naar het park te gaan!"

"Oh, het maakt je boos dat we niet naar buiten kunnen."


En als de baby's een beetje ouder worden, kunnen de ouders zeggen:

"Je lijkt van streek. Ben je verdrietig?"

"Ben je opgewonden dat oma vandaag langskomt?"


Hierdoor kan het kind (dat leert spreken) met ja of nee antwoorden, wat meer vragen kan oproepen, zoals:

"Dus je bent niet verdrietig, ben je boos?"

"Ja, word je er blij van als oma hier is?"


En dan, ten slotte, als het kind de taal op een complexere manier leert gebruiken, kunnen de ouders zeggen:

"Wat doet dat met jou?"

"Waarom voel je je zo?"


En het gaat allemaal om het aanleren van emotioneel bewustzijn. Ik raad echt aan om het proces voor jezelf te gebruiken. Leer te vragen: "Ben ik gelukkig?" "Ben ik verdrietig?" "Ben ik ongerust?"

Oefen vervolgens met het identificeren, hardop of op papier als je kunt: "Ik ben blij." "Ik ben van streek." "Ik ben droevig." "Ik ben angstig."

Laatste stap: „Waarom voel ik me angstig? Ik denk nog steeds aan dat lastige gesprek eerder." "Waarom ben ik blij? Het is zo'n mooie dag buiten. " "Waarom ben ik verdrietig? Geen van mijn vrienden reageert op mijn berichten. "

Het helpt je echt patronen op te merken ("Ik ben eerder gelukkig als ik in de buurt van deze persoon ben." "Als ik niet gegeten heb, ben ik vaak boos." angstig.”), wat de eerste stap is om dingen en mensen die slecht voor je zijn te vermijden en dingen en mensen die goed zijn aan te moedigen.

Vergeet in feite niet dat je nog maar een baby bent die ingewikkelder is geworden.

Als je je specifiek wilt concentreren op reparenting door emoties te identificeren en vervolgens de bijbehorende kalmerende / regulerende technieken te gebruiken, kun je een 'time-in'-hoek in je huis creëren. Generatie Mindful verkoopt grafieken van emoties, evenals emotionele reguleringstechnieken, die je kunt gebruiken om te bezoeken wanneer je een grote emotie voelt, en wat hulp nodig heeft bij het identificeren van wat je voelt en welke stappen er daarna kunnen komen. Misschien wil je ook een aardende doos met activiteiten maken om in de buurt te houden (met iets zachts, kouds of waarmee je kunt spelen om jezelf af te leiden).

We hopen dat dit enkele nuttige gedachten zijn als het gaat om hoe je met je innerlijke kind kunt omgaan en hoe je bewustzijn kunt opbouwen rond enkele van de vaardigheden die je als kind misschien hebt gemist. Het kan aanvoelen alsof je achterloopt en veel in te halen hebt, maar we kunnen allemaal groeien door elke dag op te komen dagen, beloften na te komen die we aan onszelf hebben gedaan, en te proberen een beetje meer medeleven te hebben en in overeenstemming te zijn met onze behoeften, gevoelens en delen dan de dag ervoor.




Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met tegen je innerlijk kind te praten en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

:


Praten met je innerlijk kind

Hoe je met je innerlijk kind kunt praten

We hebben allemaal onderdelen voor ons - je weet wanneer je een beslissing wilt nemen, en je voelt je in verschillende richtingen getrokken? Of misschien heb je het gevoel dat er een deel van jou is dat zichzelf saboteert en klikt, kijkt bijvoorbeeld naar Netflix wanneer een ander deel van jou gewoon wil gaan slapen.

Er is een theorie / modaliteit (IFS) in de traumapsychologie dat de meesten van ons die een kindertrauma hebben meegemaakt, jongere delen hebben, die, terwijl je geneest, zichzelf presenteren op de leeftijden waarop hun ontwikkeling stopte. Dit zijn onderdelen die nooit de acceptatie, instructie en verzorging hebben gekregen die ze op de juiste leeftijd hadden moeten ontvangen, en dat hebben ze nu nodig. Als je voelt dat deze delen naar voren komen, stop dan en vraag jezelf af: "Hoe oud klinkt die stem misschien"? om erachter te komen wat het nodig heeft.


Praten met je innerlijk kind



Hier is hoe het voelt voor mij als een jonger deel naar voren komt (iets wat ik nog steeds aan het herkennen ben):

Dus als dit gebeurt, moeten we onszelf ‘eerherstellend’ en met dat kleine innerlijke kind in ons allemaal praten. Maar veel mensen met CPTSD weten misschien niet echt hoe gezond, emotioneel afgestemd ouderschap klinkt. Dit is iets waar ik me persoonlijk op concentreer, als ik voel dat jongere ontwikkelingsdelen van mezelf naar voren komen. Hier zijn enkele bevestigingen die je tegen jezelf kunt zeggen als geruststellende reparenterende zinnen:

Herstellende bevestigingen voor jezelf

Accepteer wat je voelt of opmerkt, en praat vriendelijk tegen jezelf. Het is misschien een beetje alarmerend om te beseffen dat je nog jongere aspecten hebt, maar het is heel normaal voor mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad. Het is ook volkomen geldig om wat tijd vrij te maken om plezier te hebben of kinderlijke aspecten van het zelf te omarmen - spring in die plas, doe wat meditatieve kleuren of neem een hobby op die je terugbrengt naar een favoriete activiteit uit je kindertijd (mountainbiken, ballet, schilderen, wat dan ook).

Om emotioneel volwassen te worden, moeten we leren om onszelf te reguleren - onze emoties en triggers op te merken, onze reacties erop en die reacties te beïnvloeden - en te genezen door zelfcompassie voor ons innerlijke kind en waardering voor de kindertijd te ontwikkelen, die we hebben verloren. Jezelf leren identificeren met welke delen die je voelt, kan hierbij helpen. Voor mensen die dit opgroeien niet hebben geleerd, is hier een fragment uit een tumblr-bericht over hoe dit proces doorgaans verloopt als een kind wordt opgevoed in een gezond huis.


Er is een reden waarom veel goede ouders tegen baby's dingen zeggen als:

"Je bent opgewonden om naar het park te gaan!"

"Oh, het maakt je boos dat we niet naar buiten kunnen."


En als de baby's een beetje ouder worden, kunnen de ouders zeggen:

"Je lijkt van streek. Ben je verdrietig?"

"Ben je opgewonden dat oma vandaag langskomt?"


Hierdoor kan het kind (dat leert spreken) met ja of nee antwoorden, wat meer vragen kan oproepen, zoals:

"Dus je bent niet verdrietig, ben je boos?"

"Ja, word je er blij van als oma hier is?"


En dan, ten slotte, als het kind de taal op een complexere manier leert gebruiken, kunnen de ouders zeggen:

"Wat doet dat met jou?"

"Waarom voel je je zo?"


En het gaat allemaal om het aanleren van emotioneel bewustzijn. Ik raad echt aan om het proces voor jezelf te gebruiken. Leer te vragen: "Ben ik gelukkig?" "Ben ik verdrietig?" "Ben ik ongerust?"

Oefen vervolgens met het identificeren, hardop of op papier als je kunt: "Ik ben blij." "Ik ben van streek." "Ik ben droevig." "Ik ben angstig."

Laatste stap: „Waarom voel ik me angstig? Ik denk nog steeds aan dat lastige gesprek eerder." "Waarom ben ik blij? Het is zo'n mooie dag buiten. " "Waarom ben ik verdrietig? Geen van mijn vrienden reageert op mijn berichten. "

Het helpt je echt patronen op te merken ("Ik ben eerder gelukkig als ik in de buurt van deze persoon ben." "Als ik niet gegeten heb, ben ik vaak boos." angstig.”), wat de eerste stap is om dingen en mensen die slecht voor je zijn te vermijden en dingen en mensen die goed zijn aan te moedigen.

Vergeet in feite niet dat je nog maar een baby bent die ingewikkelder is geworden.

Als je je specifiek wilt concentreren op reparenting door emoties te identificeren en vervolgens de bijbehorende kalmerende / regulerende technieken te gebruiken, kun je een 'time-in'-hoek in je huis creëren. Generatie Mindful verkoopt grafieken van emoties, evenals emotionele reguleringstechnieken, die je kunt gebruiken om te bezoeken wanneer je een grote emotie voelt, en wat hulp nodig heeft bij het identificeren van wat je voelt en welke stappen er daarna kunnen komen. Misschien wil je ook een aardende doos met activiteiten maken om in de buurt te houden (met iets zachts, kouds of waarmee je kunt spelen om jezelf af te leiden).

We hopen dat dit enkele nuttige gedachten zijn als het gaat om hoe je met je innerlijke kind kunt omgaan en hoe je bewustzijn kunt opbouwen rond enkele van de vaardigheden die je als kind misschien hebt gemist. Het kan aanvoelen alsof je achterloopt en veel in te halen hebt, maar we kunnen allemaal groeien door elke dag op te komen dagen, beloften na te komen die we aan onszelf hebben gedaan, en te proberen een beetje meer medeleven te hebben en in overeenstemming te zijn met onze behoeften, gevoelens en delen dan de dag ervoor.



Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met tegen je innerlijk kind te praten en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

:


Praten met je innerlijk kind

Hoe je met je innerlijk kind kunt praten

We hebben allemaal onderdelen voor ons - je weet wanneer je een beslissing wilt nemen, en je voelt je in verschillende richtingen getrokken? Of misschien heb je het gevoel dat er een deel van jou is dat zichzelf saboteert en klikt, kijkt bijvoorbeeld naar Netflix wanneer een ander deel van jou gewoon wil gaan slapen.

Er is een theorie / modaliteit (IFS) in de traumapsychologie dat de meesten van ons die een kindertrauma hebben meegemaakt, jongere delen hebben, die, terwijl je geneest, zichzelf presenteren op de leeftijden waarop hun ontwikkeling stopte. Dit zijn onderdelen die nooit de acceptatie, instructie en verzorging hebben gekregen die ze op de juiste leeftijd hadden moeten ontvangen, en dat hebben ze nu nodig. Als je voelt dat deze delen naar voren komen, stop dan en vraag jezelf af: "Hoe oud klinkt die stem misschien"? om erachter te komen wat het nodig heeft.


Praten met je innerlijk kind



Hier is hoe het voelt voor mij als een jonger deel naar voren komt (iets wat ik nog steeds aan het herkennen ben):

Dus als dit gebeurt, moeten we onszelf ‘eerherstellend’ en met dat kleine innerlijke kind in ons allemaal praten. Maar veel mensen met CPTSD weten misschien niet echt hoe gezond, emotioneel afgestemd ouderschap klinkt. Dit is iets waar ik me persoonlijk op concentreer, als ik voel dat jongere ontwikkelingsdelen van mezelf naar voren komen. Hier zijn enkele bevestigingen die je tegen jezelf kunt zeggen als geruststellende reparenterende zinnen:

Herstellende bevestigingen voor jezelf

Accepteer wat je voelt of opmerkt, en praat vriendelijk tegen jezelf. Het is misschien een beetje alarmerend om te beseffen dat je nog jongere aspecten hebt, maar het is heel normaal voor mensen die een moeilijke jeugd hebben gehad. Het is ook volkomen geldig om wat tijd vrij te maken om plezier te hebben of kinderlijke aspecten van het zelf te omarmen - spring in die plas, doe wat meditatieve kleuren of neem een hobby op die je terugbrengt naar een favoriete activiteit uit je kindertijd (mountainbiken, ballet, schilderen, wat dan ook).

Om emotioneel volwassen te worden, moeten we leren om onszelf te reguleren - onze emoties en triggers op te merken, onze reacties erop en die reacties te beïnvloeden - en te genezen door zelfcompassie voor ons innerlijke kind en waardering voor de kindertijd te ontwikkelen, die we hebben verloren. Jezelf leren identificeren met welke delen die je voelt, kan hierbij helpen. Voor mensen die dit opgroeien niet hebben geleerd, is hier een fragment uit een tumblr-bericht over hoe dit proces doorgaans verloopt als een kind wordt opgevoed in een gezond huis.


Er is een reden waarom veel goede ouders tegen baby's dingen zeggen als:

"Je bent opgewonden om naar het park te gaan!"

"Oh, het maakt je boos dat we niet naar buiten kunnen."


En als de baby's een beetje ouder worden, kunnen de ouders zeggen:

"Je lijkt van streek. Ben je verdrietig?"

"Ben je opgewonden dat oma vandaag langskomt?"


Hierdoor kan het kind (dat leert spreken) met ja of nee antwoorden, wat meer vragen kan oproepen, zoals:

"Dus je bent niet verdrietig, ben je boos?"

"Ja, word je er blij van als oma hier is?"


En dan, ten slotte, als het kind de taal op een complexere manier leert gebruiken, kunnen de ouders zeggen:

"Wat doet dat met jou?"

"Waarom voel je je zo?"


En het gaat allemaal om het aanleren van emotioneel bewustzijn. Ik raad echt aan om het proces voor jezelf te gebruiken. Leer te vragen: "Ben ik gelukkig?" "Ben ik verdrietig?" "Ben ik ongerust?"

Oefen vervolgens met het identificeren, hardop of op papier als je kunt: "Ik ben blij." "Ik ben van streek." "Ik ben droevig." "Ik ben angstig."

Laatste stap: „Waarom voel ik me angstig? Ik denk nog steeds aan dat lastige gesprek eerder." "Waarom ben ik blij? Het is zo'n mooie dag buiten. " "Waarom ben ik verdrietig? Geen van mijn vrienden reageert op mijn berichten. "

Het helpt je echt patronen op te merken ("Ik ben eerder gelukkig als ik in de buurt van deze persoon ben." "Als ik niet gegeten heb, ben ik vaak boos." angstig.”), wat de eerste stap is om dingen en mensen die slecht voor je zijn te vermijden en dingen en mensen die goed zijn aan te moedigen.

Vergeet in feite niet dat je nog maar een baby bent die ingewikkelder is geworden.

Als je je specifiek wilt concentreren op reparenting door emoties te identificeren en vervolgens de bijbehorende kalmerende / regulerende technieken te gebruiken, kun je een 'time-in'-hoek in je huis creëren. Generatie Mindful verkoopt grafieken van emoties, evenals emotionele reguleringstechnieken, die je kunt gebruiken om te bezoeken wanneer je een grote emotie voelt, en wat hulp nodig heeft bij het identificeren van wat je voelt en welke stappen er daarna kunnen komen. Misschien wil je ook een aardende doos met activiteiten maken om in de buurt te houden (met iets zachts, kouds of waarmee je kunt spelen om jezelf af te leiden).

We hopen dat dit enkele nuttige gedachten zijn als het gaat om hoe je met je innerlijke kind kunt omgaan en hoe je bewustzijn kunt opbouwen rond enkele van de vaardigheden die je als kind misschien hebt gemist. Het kan aanvoelen alsof je achterloopt en veel in te halen hebt, maar we kunnen allemaal groeien door elke dag op te komen dagen, beloften na te komen die we aan onszelf hebben gedaan, en te proberen een beetje meer medeleven te hebben en in overeenstemming te zijn met onze behoeften, gevoelens en delen dan de dag ervoor.



Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met tegen je innerlijk kind te praten en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

: