Helderziende Paragnosten voor Spiritualiteit en Bewustwording

Je woede beheersen - Woedebeheersing

Word je snel woedend als iemand op je knoppen drukt?

Word je woedend over kleine minachtingen?

Woede is een natuurlijke, menselijke emotie die we allemaal van tijd tot tijd voelen. Door je woede te leren begrijpen, krijg je de kracht om destructief gedrag te veranderen en positieve verschillen aan te brengen in je kijk op het leven.

Er zijn twee soorten woede: externe woede en interne woede. Externe woede komt vaker voor bij mannen, terwijl interne woede meestal wordt aangetroffen bij vrouwen en verband houdt met teleurstelling, frustratie en depressie. Als je boos bent, probeer dan je gedachten en gevoelens te begrijpen. Zijn ze geldig? Reageer je overdreven? Hoe ga je om met de emotie?


Je woede beheersen - Woedebeheersing



Stel jezelf een aantal vragen - en wees eerlijk tegen jezelf. Ben je vaak overweldigd, moe en boos?

Vermoeidheid en stress leiden tot prikkelbaarheid. Dit maakt het op zijn beurt gemakkelijker om snel bij je woedepunt te komen, alsof het constant aan het sudderen is, alleen maar wachtend op een trigger om je uit te schakelen. Het veroorzaakt ook depressie en humeurigheid en ook dit leidt tot gevoelens van woede. Als je lijdt aan slaapgebrek en/of langdurige slapeloosheid, is het absoluut noodzakelijk om medisch advies in te winnen. Een goede nachtrust en slaap kan wonderen doen.

Als anderen je boos maken, probeer dan de oorzaak te herkennen. Is het werkelijk de persoon, iets wat ze hebben gezegd of gedaan, of een probleem in jezelf dat moet worden aangepakt en genezen. Als we in de metafysische theorie iets zien dat we niet leuk vinden in een ander (een persoonlijkheidskenmerk of patroon), herkennen we op onze beurt iets in onszelf dat we niet leuk vinden. Net zoals het oude gezegde luidt: 'Je hebt er één nodig om er een te kennen'. Zoek uit wat je probleem is, werk dan aan jezelf en ga er op de juiste manier mee om.

Veel woede komt voort uit het opkroppen van onze emoties totdat ze uiteindelijk naar de oppervlakte borrelen, overstromen en uit de hand lopen. Behandel je emoties vooraf in plaats van achteraf. Alleen jij weet hoe je echt over dingen denkt, dus werk eraan voordat ze de kans krijgen om begraven te worden, om op een later tijdstip naar boven te komen met woede.

Wees oprecht en eerlijk tegen jezelf en anderen. Word assertiever in jezelf en vertel anderen rustig wat je van streek heeft gemaakt voordat de situatie escaleert. Leg uit wat je boos heeft gemaakt (of wat je boos maakt) en waarom. Wees specifiek en openhartig.

In de snel veranderende wereld van vandaag zijn we allemaal zo druk bezig om alles in ons dagelijks leven in te passen dat het gemakkelijk is om voortdurende stress en woede op te bouwen en te laten groeien als we van de ene taak/frustratie naar de andere gaan. Maak er een punt van om stress in je leven te verminderen door dagelijks te sporten (zelfs een eenvoudige wandeling zal dit bereiken) en door aandacht te besteden aan je dieet. Een gezonde voeding en een fysiek actieve levensstijl helpt ons om in balans te blijven. Meditatie, diepe ademhaling, yoga en/of een persoonlijk plezierig tijdverdrijf zullen je gevoelens van woede en frustratie verlichten.

Vraag voor een ‘time-out’. Als je je overweldigd voelt door woede, neem dan een time-out. Haal jezelf uit de situatie in plaats van te reageren in het heetst van de strijd. Tel tot tien en tel dan weer tot tien. Kalmeer jezelf.

Onze emoties en hoe we ermee omgaan zijn onze eigen verantwoordelijkheid. Anderen kunnen ons van streek maken, maar het is aan ons hoe we ermee omgaan. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen acties.




Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met woedebeheersing in je leven en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

:


Je woede beheersen - Woedebeheersing

Word je snel woedend als iemand op je knoppen drukt?

Word je woedend over kleine minachtingen?

Woede is een natuurlijke, menselijke emotie die we allemaal van tijd tot tijd voelen. Door je woede te leren begrijpen, krijg je de kracht om destructief gedrag te veranderen en positieve verschillen aan te brengen in je kijk op het leven.

Er zijn twee soorten woede: externe woede en interne woede. Externe woede komt vaker voor bij mannen, terwijl interne woede meestal wordt aangetroffen bij vrouwen en verband houdt met teleurstelling, frustratie en depressie. Als je boos bent, probeer dan je gedachten en gevoelens te begrijpen. Zijn ze geldig? Reageer je overdreven? Hoe ga je om met de emotie?


Je woede beheersen - Woedebeheersing



Stel jezelf een aantal vragen - en wees eerlijk tegen jezelf. Ben je vaak overweldigd, moe en boos?

Vermoeidheid en stress leiden tot prikkelbaarheid. Dit maakt het op zijn beurt gemakkelijker om snel bij je woedepunt te komen, alsof het constant aan het sudderen is, alleen maar wachtend op een trigger om je uit te schakelen. Het veroorzaakt ook depressie en humeurigheid en ook dit leidt tot gevoelens van woede. Als je lijdt aan slaapgebrek en/of langdurige slapeloosheid, is het absoluut noodzakelijk om medisch advies in te winnen. Een goede nachtrust en slaap kan wonderen doen.

Als anderen je boos maken, probeer dan de oorzaak te herkennen. Is het werkelijk de persoon, iets wat ze hebben gezegd of gedaan, of een probleem in jezelf dat moet worden aangepakt en genezen. Als we in de metafysische theorie iets zien dat we niet leuk vinden in een ander (een persoonlijkheidskenmerk of patroon), herkennen we op onze beurt iets in onszelf dat we niet leuk vinden. Net zoals het oude gezegde luidt: 'Je hebt er één nodig om er een te kennen'. Zoek uit wat je probleem is, werk dan aan jezelf en ga er op de juiste manier mee om.

Veel woede komt voort uit het opkroppen van onze emoties totdat ze uiteindelijk naar de oppervlakte borrelen, overstromen en uit de hand lopen. Behandel je emoties vooraf in plaats van achteraf. Alleen jij weet hoe je echt over dingen denkt, dus werk eraan voordat ze de kans krijgen om begraven te worden, om op een later tijdstip naar boven te komen met woede.

Wees oprecht en eerlijk tegen jezelf en anderen. Word assertiever in jezelf en vertel anderen rustig wat je van streek heeft gemaakt voordat de situatie escaleert. Leg uit wat je boos heeft gemaakt (of wat je boos maakt) en waarom. Wees specifiek en openhartig.

In de snel veranderende wereld van vandaag zijn we allemaal zo druk bezig om alles in ons dagelijks leven in te passen dat het gemakkelijk is om voortdurende stress en woede op te bouwen en te laten groeien als we van de ene taak/frustratie naar de andere gaan. Maak er een punt van om stress in je leven te verminderen door dagelijks te sporten (zelfs een eenvoudige wandeling zal dit bereiken) en door aandacht te besteden aan je dieet. Een gezonde voeding en een fysiek actieve levensstijl helpt ons om in balans te blijven. Meditatie, diepe ademhaling, yoga en/of een persoonlijk plezierig tijdverdrijf zullen je gevoelens van woede en frustratie verlichten.

Vraag voor een ‘time-out’. Als je je overweldigd voelt door woede, neem dan een time-out. Haal jezelf uit de situatie in plaats van te reageren in het heetst van de strijd. Tel tot tien en tel dan weer tot tien. Kalmeer jezelf.

Onze emoties en hoe we ermee omgaan zijn onze eigen verantwoordelijkheid. Anderen kunnen ons van streek maken, maar het is aan ons hoe we ermee omgaan. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen acties.



Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met woedebeheersing in je leven en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

:


Je woede beheersen - Woedebeheersing

Word je snel woedend als iemand op je knoppen drukt?

Word je woedend over kleine minachtingen?

Woede is een natuurlijke, menselijke emotie die we allemaal van tijd tot tijd voelen. Door je woede te leren begrijpen, krijg je de kracht om destructief gedrag te veranderen en positieve verschillen aan te brengen in je kijk op het leven.

Er zijn twee soorten woede: externe woede en interne woede. Externe woede komt vaker voor bij mannen, terwijl interne woede meestal wordt aangetroffen bij vrouwen en verband houdt met teleurstelling, frustratie en depressie. Als je boos bent, probeer dan je gedachten en gevoelens te begrijpen. Zijn ze geldig? Reageer je overdreven? Hoe ga je om met de emotie?


Je woede beheersen - Woedebeheersing



Stel jezelf een aantal vragen - en wees eerlijk tegen jezelf. Ben je vaak overweldigd, moe en boos?

Vermoeidheid en stress leiden tot prikkelbaarheid. Dit maakt het op zijn beurt gemakkelijker om snel bij je woedepunt te komen, alsof het constant aan het sudderen is, alleen maar wachtend op een trigger om je uit te schakelen. Het veroorzaakt ook depressie en humeurigheid en ook dit leidt tot gevoelens van woede. Als je lijdt aan slaapgebrek en/of langdurige slapeloosheid, is het absoluut noodzakelijk om medisch advies in te winnen. Een goede nachtrust en slaap kan wonderen doen.

Als anderen je boos maken, probeer dan de oorzaak te herkennen. Is het werkelijk de persoon, iets wat ze hebben gezegd of gedaan, of een probleem in jezelf dat moet worden aangepakt en genezen. Als we in de metafysische theorie iets zien dat we niet leuk vinden in een ander (een persoonlijkheidskenmerk of patroon), herkennen we op onze beurt iets in onszelf dat we niet leuk vinden. Net zoals het oude gezegde luidt: 'Je hebt er één nodig om er een te kennen'. Zoek uit wat je probleem is, werk dan aan jezelf en ga er op de juiste manier mee om.

Veel woede komt voort uit het opkroppen van onze emoties totdat ze uiteindelijk naar de oppervlakte borrelen, overstromen en uit de hand lopen. Behandel je emoties vooraf in plaats van achteraf. Alleen jij weet hoe je echt over dingen denkt, dus werk eraan voordat ze de kans krijgen om begraven te worden, om op een later tijdstip naar boven te komen met woede.

Wees oprecht en eerlijk tegen jezelf en anderen. Word assertiever in jezelf en vertel anderen rustig wat je van streek heeft gemaakt voordat de situatie escaleert. Leg uit wat je boos heeft gemaakt (of wat je boos maakt) en waarom. Wees specifiek en openhartig.

In de snel veranderende wereld van vandaag zijn we allemaal zo druk bezig om alles in ons dagelijks leven in te passen dat het gemakkelijk is om voortdurende stress en woede op te bouwen en te laten groeien als we van de ene taak/frustratie naar de andere gaan. Maak er een punt van om stress in je leven te verminderen door dagelijks te sporten (zelfs een eenvoudige wandeling zal dit bereiken) en door aandacht te besteden aan je dieet. Een gezonde voeding en een fysiek actieve levensstijl helpt ons om in balans te blijven. Meditatie, diepe ademhaling, yoga en/of een persoonlijk plezierig tijdverdrijf zullen je gevoelens van woede en frustratie verlichten.

Vraag voor een ‘time-out’. Als je je overweldigd voelt door woede, neem dan een time-out. Haal jezelf uit de situatie in plaats van te reageren in het heetst van de strijd. Tel tot tien en tel dan weer tot tien. Kalmeer jezelf.

Onze emoties en hoe we ermee omgaan zijn onze eigen verantwoordelijkheid. Anderen kunnen ons van streek maken, maar het is aan ons hoe we ermee omgaan. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen acties.



Anderen keken ook naar:

Spirituele Thema's

Quote van de dag

Wat voorspellen de sterren vandaag in je horoscoop? Daghoroscoop

Betreed de mysterieuze en fascinerende wereld van dromen

Dezelfde getallen zien 1111


Heb jij ook ervaring met woedebeheersing in je leven en je wilt je ervaring delen vul dan onderstaande formulier in.

* Alle reacties worden eerst door onze webmaster gecontroleerd op spam!


Deel ons op:

: