Helderziende Paragnosten voor Spiritualiteit en Bewustwording

Zelfvertrouwen

Het ontwikkelen en versterken van zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen is een houding die het mogelijk maakt voor mensen om een positieve en realistische mening van hunzelf of hun situaties te hebben. Zelfverzekerde mensen vertrouwen in hun eigen capaciteiten, hebben een algemeen gevoel van controle in hun leven en zijn van mening, binnen het redelijke, dat ze in staat zijn om te doen wat ze willen. Het hebben van zelfvertrouwen betekent niet dat mensen in staat zijn om alles te doen. Zelfverzekerde mensen hebben verwachtingen die realistisch zijn. Zelfs wanneer aan sommige van hun verwachtingen niet wordt voldaan blijven ze positief en accepteren zichzelf.

Zelfvertrouwen ontwikkelen en versterken

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn op een overdreven manier afhankelijk van anderen voor hun goedkeuring om zich goed te voelen. Ze hebben de neiging om risico's te vermijden omdat ze bang zijn om te falen. In het algemeen denken zij niet dat zij succesvol zullen zijn. Regelmatig halen zij zichzelf onderuit en negeren complimenten die hun toekomen. Daarentegen, mensen met een hoge zelfvertrouwen (zelfbewuste mensen) zijn bereid om de afkeuring van anderen te riskeren omdat ze over het algemeen vertrouwen op hun eigen capaciteiten. Ze hebben de neiging om zichzelf te accepteren en hebben niet het gevoel dat ze ergens aan moeten voldoen om geaccepteerd te worden.

Zelfvertrouwen is niet noodzakelijkerwijs een algemene eigenschap die alle aspecten van een persoon doordringt. Typisch, mensen hebben sommige gebieden in hun leven waar ze zich heel zelfverzekerd voelen, bijvoorbeeld, academici, atlethiek, terwijl op hetzelfde moment zij zich totaal niet zelfverzekerd voelen op andere gebieden, bijvoorbeeld, persoonlijke voorkomen, sociale relaties.


Hoe wordt zelfvertrouwen in het begin ontwikkeld

Veel factoren hebben invloed op de ontwikkeling van het zelfvertrouwen. De houding van ouders zijn cruciaal voor de gevoelens van kinderen over zichzelf, vooral in de vroege jaren van kinderen. Als ouders zorgen voor aanvaarding, krijgen kinderen een solide basis voor goede gevoelens over zichzelf. Als één of beide ouders overdreven kritisch of veeleisend is, of als ze overbezorgd zijn dan ontmoedigen ze het kind in de richting van onafhankelijkheid, kinderen kunnen gaan geloven dat ze niet in staat zijn, onvoldoende of minderwaardig zijn. Echter, als de ouders de kinderen aanmoedigen tot zelfstandigheid en accepteren en houden van hun kinderen als zij fouten maken zullen kinderen leren zichzelf te accepteren op hun weg naar zelfvertrouwen.

Een gebrek aan zelfvertrouwen hoeft niet noodzakelijkerwijs verband te houden met gebrek aan bekwaamheid. In plaats daarvan is het vaak het gevolg van te veel gericht op de verwachtingen of normen van anderen, vooral ouders en de maatschappij. Invloeden van vrienden kan net zo krachtig zijn of krachtiger dan die van de ouders en de samenleving in het vormgeven van gevoelens over jezelf. Studenten in hun studententijd onderzoeken opnieuw hun waarden en ontwikkelen hun eigen identiteit en zijn dus bijzonder kwetsbaar voor de invloeden van vrienden.


Veronderstellingen die invloed hebben op je Zelfvertrouwen

In reactie op externe invloeden ontwikkelen mensen veronderstellingen, sommige van deze zijn constructief en sommige zijn schadelijk. Verschillende veronderstellingen die zelfvertrouwen kunnen verhinderen en alternatieve manieren zijn:

Veronderstelling: "Ik moet altijd liefde of goedkeuring hebben van elke belangrijke persoon in mijn leven".
Alternatief: Dit is een perfectionistisch onbereikbaar doel. Het is realistischer en wenselijk om persoonlijke normen en waarden te ontwikkelen die niet volledig afhankelijk zijn van de goedkeuring van anderen.

Veronderstelling: "Ik moet door en door bekwaam zijn, adequaat en presteren in alle belangrijke gebieden in mijn leven".
Alternatief: Dit is weer een perfectionistisch, onbereikbaar doel en suggereert dat persoonlijke waarde wordt bepaald door de prestatie. Prestatie kan bevredigend zijn maar maakt je niet meer waardig. In plaats daarvan, de moeite waard is een inherente kwaliteit en alle mensen bezitten het.

Veronderstelling: "Mijn verleden beheerst nog steeds mijn gevoelens en gedrag in het heden".
Alternatief: Hoewel het waar is dat je zelfvertrouwen vooral kwetsbaar was voor externe invloeden tijdens je jeugd, als je ouder wordt kun je het bewustzijn en inzicht krijgen wat die invloeden voor je hebben gedaan. Daarbij kan je kiezen welke invloeden je wilt behouden die een positief effect op je leven hebben. Je hoeft niet hulpeloos te zijn in het gezicht van de gebeurtenissen uit het verleden.


Zelfvernietigende denkpatronen

Onderstaande schadelijke veronderstellingen knagen aan je zelfvertrouwen.

* Alles of niets denken. Ik ben een totale mislukking als mijn prestaties niet perfect zijn.

* Alleen donkere wolken zien. Onheil loert op elke hoek en wordt verwacht. Bijvoorbeeld, één enkel negatief detail, een stukje kritiek of het doorgeven van commentaar verduisterd alle realiteit.

* Vergroten van het negatieve / verkleinen van het positieve. Goede dingen tellen bijna niet zoveel als slechte dingen. Bijvoorbeeld, ik weet dat ik vijf schaakwedstrijden won op een rij, maar na het verliezen van deze voel ik me toch vreselijk over mezelf.

* Kritiekloze acceptatie van emoties als waarheid. Ik voel me lelijk dus zal het wel waar zijn.

* Te grote nadruk op "Ik moet" statements. Ik moet, verklaringen zijn vaak perfectionistisch en een afspiegeling van de verwachtingen van anderen in plaats van je eigen wensen en verlangens. Bijvoorbeeld, iedereen moet een carrièreplan hebben als ze naar de universitijd komen. Ik heb er geen dus er zal wel iets mis met mij zijn.

* Labelen. Labelen is een simplistisch proces en brengt vaak een gevoel van schuld. Bijvoorbeeld, ik ben een loser en het is mijn schuld.

* Het moeilijk vinden om complimenten te accepteren. Vind je deze kleding mooi? Ik denk dat het me dik maakt.


Strategieën voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen

* Benadruk je kracht. Geef jezelf krediet voor alles wat je probeert. Door te focussen op wat je kan doen, jezelf applaudisseren voor de inspanningen in plaats van het benadrukken van het eindproduct. Uitgaande van een basis van wat je zou kunnen doen helpt je om te leven binnen je grenzen van je onvermijdelijke beperkingen.

* Neem risico's. Pak nieuwe ervaringen aan als kansen om te leren in plaats van gelegenheden om te winnen of verliezen. Als je dat doet dan open je jezelf voor nieuwe mogelijkheden die je gevoel van zelfacceptatie vergroten. Als je het niet doet dan maak je van elke kans een mislukking en rem je je persoonlijke groei.

* Gebruik positieve Self-Talk. Gebruik zelfspraak als een kans om schadelijke veronderstellingen tegen te gaan. Dan zeg je tegen jezelf, "Cansel, Cansel" en vervang deze door een meer redelijke veronderstelling. Bijvoorbeeld, als je jezelf betrapt dat je perfectie verwacht, herinner jezelf eraan dat je niet alles perfect kan doen, dat het alleen mogelijk is om dingen te proberen en te proberen om ze goed te doen. Dit stelt je in staat om jezelf te accepteren terwijl je nog steeds streeft naar verbetering.

* Jezelf evalueren. Leer om jezelf op een onafhankelijke manier te evalueren. Daarbij kan je het constante gevoel van onrust dat afkomstig is van het uitsluitend vertrouwen van meningen van andere mensen voorkomen. Focus intern op hoe je je voelt over je eigen gedrag, werk, enz. zullen je een sterker gevoel van eigenwaarde geven en zal voorkomen dat je je persoonlijke kracht weggeeft aan anderen.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Zelfvertrouwen

Het ontwikkelen en versterken van zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen is een houding die het mogelijk maakt voor mensen om een positieve en realistische mening van hunzelf of hun situaties te hebben. Zelfverzekerde mensen vertrouwen in hun eigen capaciteiten, hebben een algemeen gevoel van controle in hun leven en zijn van mening, binnen het redelijke, dat ze in staat zijn om te doen wat ze willen. Het hebben van zelfvertrouwen betekent niet dat mensen in staat zijn om alles te doen. Zelfverzekerde mensen hebben verwachtingen die realistisch zijn. Zelfs wanneer aan sommige van hun verwachtingen niet wordt voldaan blijven ze positief en accepteren zichzelf.

Zelfvertrouwen ontwikkelen en versterken

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn op een overdreven manier afhankelijk van anderen voor hun goedkeuring om zich goed te voelen. Ze hebben de neiging om risico's te vermijden omdat ze bang zijn om te falen. In het algemeen denken zij niet dat zij succesvol zullen zijn. Regelmatig halen zij zichzelf onderuit en negeren complimenten die hun toekomen. Daarentegen, mensen met een hoge zelfvertrouwen (zelfbewuste mensen) zijn bereid om de afkeuring van anderen te riskeren omdat ze over het algemeen vertrouwen op hun eigen capaciteiten. Ze hebben de neiging om zichzelf te accepteren en hebben niet het gevoel dat ze ergens aan moeten voldoen om geaccepteerd te worden.

Zelfvertrouwen is niet noodzakelijkerwijs een algemene eigenschap die alle aspecten van een persoon doordringt. Typisch, mensen hebben sommige gebieden in hun leven waar ze zich heel zelfverzekerd voelen, bijvoorbeeld, academici, atlethiek, terwijl op hetzelfde moment zij zich totaal niet zelfverzekerd voelen op andere gebieden, bijvoorbeeld, persoonlijke voorkomen, sociale relaties.


Hoe wordt zelfvertrouwen in het begin ontwikkeld

Veel factoren hebben invloed op de ontwikkeling van het zelfvertrouwen. De houding van ouders zijn cruciaal voor de gevoelens van kinderen over zichzelf, vooral in de vroege jaren van kinderen. Als ouders zorgen voor aanvaarding, krijgen kinderen een solide basis voor goede gevoelens over zichzelf. Als één of beide ouders overdreven kritisch of veeleisend is, of als ze overbezorgd zijn dan ontmoedigen ze het kind in de richting van onafhankelijkheid, kinderen kunnen gaan geloven dat ze niet in staat zijn, onvoldoende of minderwaardig zijn. Echter, als de ouders de kinderen aanmoedigen tot zelfstandigheid en accepteren en houden van hun kinderen als zij fouten maken zullen kinderen leren zichzelf te accepteren op hun weg naar zelfvertrouwen.

Een gebrek aan zelfvertrouwen hoeft niet noodzakelijkerwijs verband te houden met gebrek aan bekwaamheid. In plaats daarvan is het vaak het gevolg van te veel gericht op de verwachtingen of normen van anderen, vooral ouders en de maatschappij. Invloeden van vrienden kan net zo krachtig zijn of krachtiger dan die van de ouders en de samenleving in het vormgeven van gevoelens over jezelf. Studenten in hun studententijd onderzoeken opnieuw hun waarden en ontwikkelen hun eigen identiteit en zijn dus bijzonder kwetsbaar voor de invloeden van vrienden.


Veronderstellingen die invloed hebben op je Zelfvertrouwen

In reactie op externe invloeden ontwikkelen mensen veronderstellingen, sommige van deze zijn constructief en sommige zijn schadelijk. Verschillende veronderstellingen die zelfvertrouwen kunnen verhinderen en alternatieve manieren zijn:

Veronderstelling: "Ik moet altijd liefde of goedkeuring hebben van elke belangrijke persoon in mijn leven".
Alternatief: Dit is een perfectionistisch onbereikbaar doel. Het is realistischer en wenselijk om persoonlijke normen en waarden te ontwikkelen die niet volledig afhankelijk zijn van de goedkeuring van anderen.

Veronderstelling: "Ik moet door en door bekwaam zijn, adequaat en presteren in alle belangrijke gebieden in mijn leven".
Alternatief: Dit is weer een perfectionistisch, onbereikbaar doel en suggereert dat persoonlijke waarde wordt bepaald door de prestatie. Prestatie kan bevredigend zijn maar maakt je niet meer waardig. In plaats daarvan, de moeite waard is een inherente kwaliteit en alle mensen bezitten het.

Veronderstelling: "Mijn verleden beheerst nog steeds mijn gevoelens en gedrag in het heden".
Alternatief: Hoewel het waar is dat je zelfvertrouwen vooral kwetsbaar was voor externe invloeden tijdens je jeugd, als je ouder wordt kun je het bewustzijn en inzicht krijgen wat die invloeden voor je hebben gedaan. Daarbij kan je kiezen welke invloeden je wilt behouden die een positief effect op je leven hebben. Je hoeft niet hulpeloos te zijn in het gezicht van de gebeurtenissen uit het verleden.


Zelfvernietigende denkpatronen

Onderstaande schadelijke veronderstellingen knagen aan je zelfvertrouwen.

* Alles of niets denken. Ik ben een totale mislukking als mijn prestaties niet perfect zijn.

* Alleen donkere wolken zien. Onheil loert op elke hoek en wordt verwacht. Bijvoorbeeld, één enkel negatief detail, een stukje kritiek of het doorgeven van commentaar verduisterd alle realiteit.

* Vergroten van het negatieve / verkleinen van het positieve. Goede dingen tellen bijna niet zoveel als slechte dingen. Bijvoorbeeld, ik weet dat ik vijf schaakwedstrijden won op een rij, maar na het verliezen van deze voel ik me toch vreselijk over mezelf.

* Kritiekloze acceptatie van emoties als waarheid. Ik voel me lelijk dus zal het wel waar zijn.

* Te grote nadruk op "Ik moet" statements. Ik moet, verklaringen zijn vaak perfectionistisch en een afspiegeling van de verwachtingen van anderen in plaats van je eigen wensen en verlangens. Bijvoorbeeld, iedereen moet een carrièreplan hebben als ze naar de universitijd komen. Ik heb er geen dus er zal wel iets mis met mij zijn.

* Labelen. Labelen is een simplistisch proces en brengt vaak een gevoel van schuld. Bijvoorbeeld, ik ben een loser en het is mijn schuld.

* Het moeilijk vinden om complimenten te accepteren. Vind je deze kleding mooi? Ik denk dat het me dik maakt.


Strategieën voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen

* Benadruk je kracht. Geef jezelf krediet voor alles wat je probeert. Door te focussen op wat je kan doen, jezelf applaudisseren voor de inspanningen in plaats van het benadrukken van het eindproduct. Uitgaande van een basis van wat je zou kunnen doen helpt je om te leven binnen je grenzen van je onvermijdelijke beperkingen.

* Neem risico's. Pak nieuwe ervaringen aan als kansen om te leren in plaats van gelegenheden om te winnen of verliezen. Als je dat doet dan open je jezelf voor nieuwe mogelijkheden die je gevoel van zelfacceptatie vergroten. Als je het niet doet dan maak je van elke kans een mislukking en rem je je persoonlijke groei.

* Gebruik positieve Self-Talk. Gebruik zelfspraak als een kans om schadelijke veronderstellingen tegen te gaan. Dan zeg je tegen jezelf, "Cansel, Cansel" en vervang deze door een meer redelijke veronderstelling. Bijvoorbeeld, als je jezelf betrapt dat je perfectie verwacht, herinner jezelf eraan dat je niet alles perfect kan doen, dat het alleen mogelijk is om dingen te proberen en te proberen om ze goed te doen. Dit stelt je in staat om jezelf te accepteren terwijl je nog steeds streeft naar verbetering.

* Jezelf evalueren. Leer om jezelf op een onafhankelijke manier te evalueren. Daarbij kan je het constante gevoel van onrust dat afkomstig is van het uitsluitend vertrouwen van meningen van andere mensen voorkomen. Focus intern op hoe je je voelt over je eigen gedrag, werk, enz. zullen je een sterker gevoel van eigenwaarde geven en zal voorkomen dat je je persoonlijke kracht weggeeft aan anderen.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Zelfvertrouwen

Het ontwikkelen en versterken van zelfvertrouwen

Zelfvertrouwen is een houding die het mogelijk maakt voor mensen om een positieve en realistische mening van hunzelf of hun situaties te hebben. Zelfverzekerde mensen vertrouwen in hun eigen capaciteiten, hebben een algemeen gevoel van controle in hun leven en zijn van mening, binnen het redelijke, dat ze in staat zijn om te doen wat ze willen. Het hebben van zelfvertrouwen betekent niet dat mensen in staat zijn om alles te doen. Zelfverzekerde mensen hebben verwachtingen die realistisch zijn. Zelfs wanneer aan sommige van hun verwachtingen niet wordt voldaan blijven ze positief en accepteren zichzelf.

Zelfvertrouwen ontwikkelen en versterken

Mensen met weinig zelfvertrouwen zijn op een overdreven manier afhankelijk van anderen voor hun goedkeuring om zich goed te voelen. Ze hebben de neiging om risico's te vermijden omdat ze bang zijn om te falen. In het algemeen denken zij niet dat zij succesvol zullen zijn. Regelmatig halen zij zichzelf onderuit en negeren complimenten die hun toekomen. Daarentegen, mensen met een hoge zelfvertrouwen (zelfbewuste mensen) zijn bereid om de afkeuring van anderen te riskeren omdat ze over het algemeen vertrouwen op hun eigen capaciteiten. Ze hebben de neiging om zichzelf te accepteren en hebben niet het gevoel dat ze ergens aan moeten voldoen om geaccepteerd te worden.

Zelfvertrouwen is niet noodzakelijkerwijs een algemene eigenschap die alle aspecten van een persoon doordringt. Typisch, mensen hebben sommige gebieden in hun leven waar ze zich heel zelfverzekerd voelen, bijvoorbeeld, academici, atlethiek, terwijl op hetzelfde moment zij zich totaal niet zelfverzekerd voelen op andere gebieden, bijvoorbeeld, persoonlijke voorkomen, sociale relaties.


Hoe wordt zelfvertrouwen in het begin ontwikkeld

Veel factoren hebben invloed op de ontwikkeling van het zelfvertrouwen. De houding van ouders zijn cruciaal voor de gevoelens van kinderen over zichzelf, vooral in de vroege jaren van kinderen. Als ouders zorgen voor aanvaarding, krijgen kinderen een solide basis voor goede gevoelens over zichzelf. Als één of beide ouders overdreven kritisch of veeleisend is, of als ze overbezorgd zijn dan ontmoedigen ze het kind in de richting van onafhankelijkheid, kinderen kunnen gaan geloven dat ze niet in staat zijn, onvoldoende of minderwaardig zijn. Echter, als de ouders de kinderen aanmoedigen tot zelfstandigheid en accepteren en houden van hun kinderen als zij fouten maken zullen kinderen leren zichzelf te accepteren op hun weg naar zelfvertrouwen.

Een gebrek aan zelfvertrouwen hoeft niet noodzakelijkerwijs verband te houden met gebrek aan bekwaamheid. In plaats daarvan is het vaak het gevolg van te veel gericht op de verwachtingen of normen van anderen, vooral ouders en de maatschappij. Invloeden van vrienden kan net zo krachtig zijn of krachtiger dan die van de ouders en de samenleving in het vormgeven van gevoelens over jezelf. Studenten in hun studententijd onderzoeken opnieuw hun waarden en ontwikkelen hun eigen identiteit en zijn dus bijzonder kwetsbaar voor de invloeden van vrienden.


Veronderstellingen die invloed hebben op je Zelfvertrouwen

In reactie op externe invloeden ontwikkelen mensen veronderstellingen, sommige van deze zijn constructief en sommige zijn schadelijk. Verschillende veronderstellingen die zelfvertrouwen kunnen verhinderen en alternatieve manieren zijn:

Veronderstelling: "Ik moet altijd liefde of goedkeuring hebben van elke belangrijke persoon in mijn leven".
Alternatief: Dit is een perfectionistisch onbereikbaar doel. Het is realistischer en wenselijk om persoonlijke normen en waarden te ontwikkelen die niet volledig afhankelijk zijn van de goedkeuring van anderen.

Veronderstelling: "Ik moet door en door bekwaam zijn, adequaat en presteren in alle belangrijke gebieden in mijn leven".
Alternatief: Dit is weer een perfectionistisch, onbereikbaar doel en suggereert dat persoonlijke waarde wordt bepaald door de prestatie. Prestatie kan bevredigend zijn maar maakt je niet meer waardig. In plaats daarvan, de moeite waard is een inherente kwaliteit en alle mensen bezitten het.

Veronderstelling: "Mijn verleden beheerst nog steeds mijn gevoelens en gedrag in het heden".
Alternatief: Hoewel het waar is dat je zelfvertrouwen vooral kwetsbaar was voor externe invloeden tijdens je jeugd, als je ouder wordt kun je het bewustzijn en inzicht krijgen wat die invloeden voor je hebben gedaan. Daarbij kan je kiezen welke invloeden je wilt behouden die een positief effect op je leven hebben. Je hoeft niet hulpeloos te zijn in het gezicht van de gebeurtenissen uit het verleden.


Zelfvernietigende denkpatronen

Onderstaande schadelijke veronderstellingen knagen aan je zelfvertrouwen.

* Alles of niets denken. Ik ben een totale mislukking als mijn prestaties niet perfect zijn.

* Alleen donkere wolken zien. Onheil loert op elke hoek en wordt verwacht. Bijvoorbeeld, één enkel negatief detail, een stukje kritiek of het doorgeven van commentaar verduisterd alle realiteit.

* Vergroten van het negatieve / verkleinen van het positieve. Goede dingen tellen bijna niet zoveel als slechte dingen. Bijvoorbeeld, ik weet dat ik vijf schaakwedstrijden won op een rij, maar na het verliezen van deze voel ik me toch vreselijk over mezelf.

* Kritiekloze acceptatie van emoties als waarheid. Ik voel me lelijk dus zal het wel waar zijn.

* Te grote nadruk op "Ik moet" statements. Ik moet, verklaringen zijn vaak perfectionistisch en een afspiegeling van de verwachtingen van anderen in plaats van je eigen wensen en verlangens. Bijvoorbeeld, iedereen moet een carrièreplan hebben als ze naar de universitijd komen. Ik heb er geen dus er zal wel iets mis met mij zijn.

* Labelen. Labelen is een simplistisch proces en brengt vaak een gevoel van schuld. Bijvoorbeeld, ik ben een loser en het is mijn schuld.

* Het moeilijk vinden om complimenten te accepteren. Vind je deze kleding mooi? Ik denk dat het me dik maakt.


Strategieën voor het ontwikkelen van zelfvertrouwen

* Benadruk je kracht. Geef jezelf krediet voor alles wat je probeert. Door te focussen op wat je kan doen, jezelf applaudisseren voor de inspanningen in plaats van het benadrukken van het eindproduct. Uitgaande van een basis van wat je zou kunnen doen helpt je om te leven binnen je grenzen van je onvermijdelijke beperkingen.

* Neem risico's. Pak nieuwe ervaringen aan als kansen om te leren in plaats van gelegenheden om te winnen of verliezen. Als je dat doet dan open je jezelf voor nieuwe mogelijkheden die je gevoel van zelfacceptatie vergroten. Als je het niet doet dan maak je van elke kans een mislukking en rem je je persoonlijke groei.

* Gebruik positieve Self-Talk. Gebruik zelfspraak als een kans om schadelijke veronderstellingen tegen te gaan. Dan zeg je tegen jezelf, "Cansel, Cansel" en vervang deze door een meer redelijke veronderstelling. Bijvoorbeeld, als je jezelf betrapt dat je perfectie verwacht, herinner jezelf eraan dat je niet alles perfect kan doen, dat het alleen mogelijk is om dingen te proberen en te proberen om ze goed te doen. Dit stelt je in staat om jezelf te accepteren terwijl je nog steeds streeft naar verbetering.

* Jezelf evalueren. Leer om jezelf op een onafhankelijke manier te evalueren. Daarbij kan je het constante gevoel van onrust dat afkomstig is van het uitsluitend vertrouwen van meningen van andere mensen voorkomen. Focus intern op hoe je je voelt over je eigen gedrag, werk, enz. zullen je een sterker gevoel van eigenwaarde geven en zal voorkomen dat je je persoonlijke kracht weggeeft aan anderen.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:


Twitter

Facebook

LinkedIn