Helderziende Paragnosten voor Spiritualiteit en Bewustwording

Verander je waarneming

Hoe je waarneming te veranderen over negatieve ervaringen

Stap 2 - Verander je waarneming en je ervaring verandert: Je kan gemakkelijk je waarneming veranderen als je erkent dat je dit verzonnen hebt in eerste instantie op basis van je overtuigingen en ervaringen uit het verleden. In een ontspannen toestand* met je ogen dicht, creëer een mentaal beeld in je hoofd van een negatieve ervaring die je wenst te neutraliseren. Neem waar op een neutrale manier hoe je de ervaring ervaart, hoe het begon, hoe je je voelde, waar het plaats vond, waarom het negatief was voor jou en hoe je reageerde. Tijdens het neutraal observeren zie hoe de ervaring zich ontvouwt tot zijn eind, zie hoe je overtuigingen over het leven en jezelf maakte dat je de ervaring als negatief ervaarde.

Helderziende paragnosten zegt heb plezier met je mentale afbeeldingen: Veel plezier met de afbeeldingen in je gedachten als je je waarnemingen wijzigt. Hou het licht. Sta jezelf toe om te voelen hoe anders je zou hebben gevoeld of gereageerd had als je overtuigingen over jezelf en het leven anders waren geweest. Bijvoorbeeld, je had meer zelfliefde, zelfrespect en zelfvertrouwen toen een belangrijke relatie werd beëindigd, of je had geen gehechtheid aan geld en geen angst gehad om te falen toen je bedrijf in de problemen zat, hoe anders zou je waarneming op die ervaring zijn. Wanneer je je waarneming verandert, zo verandert je ervaring.

Ongeacht de negatieve overtuiging die je had op dat moment, zie jezelf dat je het tegenovergestelde geloofde. Voel hoe je ervaring verandert van een machteloosheid tot een krachtig iets als je overtuiging verandert. Voel hoe de ervaring er niet meer zo toe doet of hoe sterk je bent geworden ten opzichte van de ervaring. Vanaf deze plaats van kracht, adem diep in en als je uitademt laat de ervaring los en zie dat de afbeelding rustig van je weg zweeft. Geniet van de lichtheid die je voelt en wetend wat je nu weet, wat zou je anders doen?

Helderziende paragnosten zegt dat je waarneming veranderen geen ontkenning is: Om je waarneming van een ervaring te veranderen betekent niet dat je het ontstaan ervan ontkent. Wanneer je je waarneming verandert, verander je je perspectief, dit betekent een probleem vanuit een heel ander standpunt te bekijken, met andere ogen te zien. Het betekent niet dat de ervaring nooit is gebeurt. Het betekent gewoon dat je een andere betekenis er aan geeft. Het is in ieder geval "jij" die betekenis geeft aan al je ervaringen, dus je kan er net zo goed een betekenis aan geven die jou van dienst is.

Als je er nu door heen gaat: De eerste twee stappen (dat wil zeggen het vinden van je negatieve overtuigingen en het veranderen van je perceptie, waarneming) kunnen effectief worden toegepast op elke negatieve ervaring die je op dit moment doormaakt. Wanneer je de emotie verwijdert, de waarneming verandert en je herkent je onderliggende negatieve overtuiging, zal je in staat zijn om veel rustiger en effectiever om te gaan met de situatie dan een wanhopige actie. Je vindt oplossingen die anders ontzichtbaar voor je waren om ze te vinden. Zoals Albert Einstein zei: "Je kunt nooit een probleem oplossen op het niveau waarop het werd gecreëerd". Met andere woorden, je kunt niet verwachten een oplossing te vinden voor een probleem dat gecreëerd is met een negatieve overtuiging terwijl je zelf nog in het stadium bevind van die negatieve overtuiging.


Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Ontspannen toestand: Ontspannings meditatie


Stap 1: Om de les te leren

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Verander je waarneming

Hoe je waarneming te veranderen over negatieve ervaringen

Stap 2 - Verander je waarneming en je ervaring verandert: Je kan gemakkelijk je waarneming veranderen als je erkent dat je dit verzonnen hebt in eerste instantie op basis van je overtuigingen en ervaringen uit het verleden. In een ontspannen toestand* met je ogen dicht, creëer een mentaal beeld in je hoofd van een negatieve ervaring die je wenst te neutraliseren. Neem waar op een neutrale manier hoe je de ervaring ervaart, hoe het begon, hoe je je voelde, waar het plaats vond, waarom het negatief was voor jou en hoe je reageerde. Tijdens het neutraal observeren zie hoe de ervaring zich ontvouwt tot zijn eind, zie hoe je overtuigingen over het leven en jezelf maakte dat je de ervaring als negatief ervaarde.

Helderziende paragnosten zegt heb plezier met je mentale afbeeldingen: Veel plezier met de afbeeldingen in je gedachten als je je waarnemingen wijzigt. Hou het licht. Sta jezelf toe om te voelen hoe anders je zou hebben gevoeld of gereageerd had als je overtuigingen over jezelf en het leven anders waren geweest. Bijvoorbeeld, je had meer zelfliefde, zelfrespect en zelfvertrouwen toen een belangrijke relatie werd beëindigd, of je had geen gehechtheid aan geld en geen angst gehad om te falen toen je bedrijf in de problemen zat, hoe anders zou je waarneming op die ervaring zijn. Wanneer je je waarneming verandert, zo verandert je ervaring.

Ongeacht de negatieve overtuiging die je had op dat moment, zie jezelf dat je het tegenovergestelde geloofde. Voel hoe je ervaring verandert van een machteloosheid tot een krachtig iets als je overtuiging verandert. Voel hoe de ervaring er niet meer zo toe doet of hoe sterk je bent geworden ten opzichte van de ervaring. Vanaf deze plaats van kracht, adem diep in en als je uitademt laat de ervaring los en zie dat de afbeelding rustig van je weg zweeft. Geniet van de lichtheid die je voelt en wetend wat je nu weet, wat zou je anders doen?

Helderziende paragnosten zegt dat je waarneming veranderen geen ontkenning is: Om je waarneming van een ervaring te veranderen betekent niet dat je het ontstaan ervan ontkent. Wanneer je je waarneming verandert, verander je je perspectief, dit betekent een probleem vanuit een heel ander standpunt te bekijken, met andere ogen te zien. Het betekent niet dat de ervaring nooit is gebeurt. Het betekent gewoon dat je een andere betekenis er aan geeft. Het is in ieder geval "jij" die betekenis geeft aan al je ervaringen, dus je kan er net zo goed een betekenis aan geven die jou van dienst is.

Als je er nu door heen gaat: De eerste twee stappen (dat wil zeggen het vinden van je negatieve overtuigingen en het veranderen van je perceptie, waarneming) kunnen effectief worden toegepast op elke negatieve ervaring die je op dit moment doormaakt. Wanneer je de emotie verwijdert, de waarneming verandert en je herkent je onderliggende negatieve overtuiging, zal je in staat zijn om veel rustiger en effectiever om te gaan met de situatie dan een wanhopige actie. Je vindt oplossingen die anders ontzichtbaar voor je waren om ze te vinden. Zoals Albert Einstein zei: "Je kunt nooit een probleem oplossen op het niveau waarop het werd gecreëerd". Met andere woorden, je kunt niet verwachten een oplossing te vinden voor een probleem dat gecreëerd is met een negatieve overtuiging terwijl je zelf nog in het stadium bevind van die negatieve overtuiging.


Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Ontspannen toestand: Ontspannings meditatie


Stap 1: Om de les te leren

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Verander je waarneming

Hoe je waarneming te veranderen over negatieve ervaringen

Stap 2 - Verander je waarneming en je ervaring verandert: Je kan gemakkelijk je waarneming veranderen als je erkent dat je dit verzonnen hebt in eerste instantie op basis van je overtuigingen en ervaringen uit het verleden. In een ontspannen toestand* met je ogen dicht, creëer een mentaal beeld in je hoofd van een negatieve ervaring die je wenst te neutraliseren. Neem waar op een neutrale manier hoe je de ervaring ervaart, hoe het begon, hoe je je voelde, waar het plaats vond, waarom het negatief was voor jou en hoe je reageerde. Tijdens het neutraal observeren zie hoe de ervaring zich ontvouwt tot zijn eind, zie hoe je overtuigingen over het leven en jezelf maakte dat je de ervaring als negatief ervaarde.

Helderziende paragnosten zegt heb plezier met je mentale afbeeldingen: Veel plezier met de afbeeldingen in je gedachten als je je waarnemingen wijzigt. Hou het licht. Sta jezelf toe om te voelen hoe anders je zou hebben gevoeld of gereageerd had als je overtuigingen over jezelf en het leven anders waren geweest. Bijvoorbeeld, je had meer zelfliefde, zelfrespect en zelfvertrouwen toen een belangrijke relatie werd beëindigd, of je had geen gehechtheid aan geld en geen angst gehad om te falen toen je bedrijf in de problemen zat, hoe anders zou je waarneming op die ervaring zijn. Wanneer je je waarneming verandert, zo verandert je ervaring.

Ongeacht de negatieve overtuiging die je had op dat moment, zie jezelf dat je het tegenovergestelde geloofde. Voel hoe je ervaring verandert van een machteloosheid tot een krachtig iets als je overtuiging verandert. Voel hoe de ervaring er niet meer zo toe doet of hoe sterk je bent geworden ten opzichte van de ervaring. Vanaf deze plaats van kracht, adem diep in en als je uitademt laat de ervaring los en zie dat de afbeelding rustig van je weg zweeft. Geniet van de lichtheid die je voelt en wetend wat je nu weet, wat zou je anders doen?

Helderziende paragnosten zegt dat je waarneming veranderen geen ontkenning is: Om je waarneming van een ervaring te veranderen betekent niet dat je het ontstaan ervan ontkent. Wanneer je je waarneming verandert, verander je je perspectief, dit betekent een probleem vanuit een heel ander standpunt te bekijken, met andere ogen te zien. Het betekent niet dat de ervaring nooit is gebeurt. Het betekent gewoon dat je een andere betekenis er aan geeft. Het is in ieder geval "jij" die betekenis geeft aan al je ervaringen, dus je kan er net zo goed een betekenis aan geven die jou van dienst is.

Als je er nu door heen gaat: De eerste twee stappen (dat wil zeggen het vinden van je negatieve overtuigingen en het veranderen van je perceptie, waarneming) kunnen effectief worden toegepast op elke negatieve ervaring die je op dit moment doormaakt. Wanneer je de emotie verwijdert, de waarneming verandert en je herkent je onderliggende negatieve overtuiging, zal je in staat zijn om veel rustiger en effectiever om te gaan met de situatie dan een wanhopige actie. Je vindt oplossingen die anders ontzichtbaar voor je waren om ze te vinden. Zoals Albert Einstein zei: "Je kunt nooit een probleem oplossen op het niveau waarop het werd gecreëerd". Met andere woorden, je kunt niet verwachten een oplossing te vinden voor een probleem dat gecreëerd is met een negatieve overtuiging terwijl je zelf nog in het stadium bevind van die negatieve overtuiging.


Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Ontspannen toestand: Ontspannings meditatie


Stap 1: Om de les te leren

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:


Twitter

Facebook

LinkedIn