Helderziende Paragnosten voor Spiritualiteit en Bewustwording

Negatieve ervaringen

Hoe kan je negatieve ervaringen neutraliseren

Volgens helderziende paragnosten hebben negatieve ervaringen uit het verleden de neiging om ons dagelijks denken en doen te beïnvloeden, zelfs heel lang na hun gebeurtenis. Het leven wordt verondersteld om een prachtige verzameling te zijn van altijd nieuwe ervaringen, maar te vaak richten we ons aandacht op de negatieve ervaringen uit ons verleden en leven we het leven met hun aanwezigheid en creëren we onze toekomst in hun schaduw. Elk van je ervaringen hebben slechts eenmaal plaats gevonden maar je hebt ze misschien wel duizend keer herbeleeft in je geest, daarbij heb je ze duizend keer meer macht gegeven dan ze werkelijk zijn, een duizend keer meer momenten en touwtjes om aan je te trekken dan ze werkelijk doen. Uiteindelijk kunnen negatieve ervaringen worden omgezet in positieve lessen en worden dan de ticket naar jouw succes inplaats van de overbagage* dat het juist voorkomt.

Negatieve ervaringen uit het verleden loslaten


De misleiding van de perceptie

Perceptie (waarneming): Weet dat alles wat je ervaart in je leven op zichzelf neutraal is. Het is jouw perceptie (waarneming) dat je ervaart als goed of slecht, positief of negatief, blij of verdrietig in overeenstemming met je overtuigingen die zelf een product zijn van je perceptie van je ervaringen uit het verleden. Perceptie (waarneming) kan daarom zeer misleidend zijn omdat het je ervaringen kleurt en je overtuigingen* versterkt, ongeacht of zij je dienen of niet.

Volgens helderziende paragnosten moet je de ervaring her-ervaren: Je kan geen andere realiteit ervaren dan je waarneming die gebaseerd is op je overtuigingen. Dus je creëert zoiets als een cyclus waar je ervaringen je overtuigingen bevestigen en je overtuigingen je ervaringen, samen met de cyclus zijnde deugdzaam of kwaadaardig, afhankelijk van de aard van je overtuigingen. Dit is waarom de meeste mensen de neiging hebben om hun ervaringen te herhalen, of het nu in relaties is, hun gezondheid, hun financiën of in een andere situatie. Vraag jezelf af hoe vaak je dezelfde ervaring hebt mee gemaakt, steeds weer en weer. De mensen of de situatie mag dan anders zijn maar de fundamentele ervaring of hoe je je voelde als gevolg van is hetzelfde. Dit is niet toevallig, jij bent altijd de enige gemene deler en je innerlijke wereld de enige oorzaak.

Drie stappen om je negatieve ervaringen te neutraliseren: Het kan zijn dat een specifieke ervaring uit je verleden je negatief heeft beïnvloed wat betreft je kijk op het leven of je geloof in jezelf. Je kan zelfs zijn vergeten hoe je je voelde over het leven en over jezelf voordat die negatieve ervaring plaats vond. De invloed van een negatieve ervaring uit het verleden kan vandaag de dag nog heel echt aan voelen, dit komt omdat je dit mee draagt voorbij het moment dat de ervaring plaatsvond zonder de les er van te leren en hoe langer je iets bij je draagt hoe zwaarder het wordt.

Om jezelf gemakkelijk te bevrijden uit de greep van een negatieve ervaring volg de volgende drie stappen:
Stap 1 - Leer zijn les door het vinden van je overtuiging.
Stap 2 - Verander je waarneming.
Stap 3 - Laat het in zijn rechtmatige plaats op de denkbeeldige tijdslijn van je leven.

Elk van de drie stappen kunnen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt of je kan misschien vinden dat een bepaalde stap beter geschikt is voor een specifieke ervaring. Met behulp van de drie samen is het echter het meest effectief en zal de meeste resultaten opleveren.

Stap 1 - Om de les te leren, vind je overtuiging: Wanneer je een negatieve ervaring hebt, het vertelt je dat er iets "mis" is, niet met jouw uiterlijke wereld maar met je innerlijke wereld. Net als fysieke pijn ons waarschuwt voor een lichamelijk probleem en ons in staat stelt om het te corrigeren, waarschuwt mentale pijn ons voor een mentaal probleem dat gecorrigeerd dient te worden. Denk er maar eens over na. Wanneer je als klein kind een hete vlam of kachel hebt aangeraakt en jezelf hebt verbrand, de pijn die je voelde leerde je dat je dat niet weer moest doen. Op dezelfde manier, de pijn in de geestelijke wereld probeert te voorkomen dat je je ernstig verbrand in je leven. Leer om elk van je zogenaamde negatieve ervaringen te zien als een dierbare vriend die komt om je te vertellen wat er mis is.

Wat is er dan verkeerd volgens helderziende paragnosten? Je kunt ontdekken wat er verkeerd is in je innerlijke wereld zodra je herkent dat jijzelf je realiteit creëert*. De waarheid is dat je negatieve ervaringen aantrekt in overeenstemming met je onbewuste overtuigingen. De ervaring doet niets anders dan het laten zien van je negatieve overtuigingen, zodat je ze dus kan veranderen en dus niet weer in herhaling valt. Dit is groei. Verzamel mentaal je soortgelijke ervaringen en zoek naar de rode draad. Je zal meestal één of enkele negatieve overtuigingen vinden die herhaaldelijk voorkomen, of het is dat je niet goed genoeg bent, niet slim genoeg, niet aantrekkelijk genoeg of misschien dat rijkdom alleen voor de gelukkige is en dat jij niet geschikt bent voor succes, de lijst is eindeloos.


Vind de dader

Als de onderliggende negatieve overtuiging niet duidelijk is voor je kijk dan hoe je je voelde of reageerde tijdens de ervaring en werk vandaar terug. Vraag jezelf af waarom je op die manier voelde en reageerde. Je kan ook je dagelijkse gewoontes* onderzoeken, je angsten en die gebeurtenissen die je koste wat het kost wilt vermijden. Je onbewuste overtuigingen bestuurd ze allemaal.

Maak een lijst van je overtuigingen: Maak een schriftelijk overzicht van zowel je positieve overtuigingen en negatieve overtuigingen over jezelf en het leven. Onderzoek alle terreinen en alles wat daarbij opkomt en schrijf het op. Begin met "Ik ben", bijvoorbeeld "ik ben dom", "ik ben een mislukkeling", ik ben aantrekkelijk", "ik ben goed", en voeg dan meer onpersoonlijke termen toe zoals "geld", "relaties", "liefde is", "het leven is", en ga zo maar door. De woorden die het eerst naar je toe komen zijn meestal het meest accuraat. Wees eerlijk met jezelf.

Kijk goed naar je overtuigingen omdat de onschuldige in feite de meest schuldige kan zijn. Bijvoorbeeld, een geloof als "Ik ben competitief" kan onschuldig lijken, maar haar invloed kan negatief zijn, omdat het kan dat je jezelf vergelijkt met anderen en het leven ervaart als zijnde ofwel "een winnaar" of "een loser", bijde of welke dan ook onttrekken je van je authentieke kracht. Als je je lijst hebt zal het makkelijk zijn om de negatieve overtuigingen te koppelen aan de negatieve ervaringen. Bewaar je lijst op een plek waar je makkelijk bij kan, maak notities naast je overtuigingen en voeg nieuwe toe zodra ze opkomen. Gebruik het om elke ervaring in je leven te evalueren. Let op, vergeet niet om het licht te houden.

Helderziende Paragnosten zegt, neem de leiding over je overtuigingen: Door het vinden van de overtuiging achter een negatieve ervaring, kan je gemakkelijk begrijpen hoe en waarom je het als negatief waarneemt. De ervaring wordt dan positief getransformeerd omdat je iets hebt geleerd over jezelf wat je kan veranderen. Zelfs als je de ervaring weer aantrekt zal je onmiddelijk de les zien zonder de bijbehorende pijn en je zal stappen ondernemen om die overtuiging te veranderen. Nogmaals, de meest effectieve manier om je overtuigingen te veranderen is door het opnieuw programmeren van je onderbewustzijn met creatieve visualisatie*, affirmaties, gebed of meditaties, wetende dat je één bent met de Almachtige, de Alwetende Universele Geest*, waarvoor niets onmogelijk is. Als je eenmaal de overtuiging hebt veranderd hoef je de ervaring niet meer te herhalen in je leven.

Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Overbagage: Emotionele bagage
Overtuigingen: Beperkende overtuigingen
Je werkelijkheid creëren: Gedachtekracht
Dagelijkse gewoontes: Gewoontes veranderen
Creatieve visualisatie: Creatieve visualisatie
Universele Geest: Universele Geest

Stap 2: Verander je waarneming.

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Negatieve ervaringen

Hoe kan je negatieve ervaringen neutraliseren

Volgens helderziende paragnosten hebben negatieve ervaringen uit het verleden de neiging om ons dagelijks denken en doen te beïnvloeden, zelfs heel lang na hun gebeurtenis. Het leven wordt verondersteld om een prachtige verzameling te zijn van altijd nieuwe ervaringen, maar te vaak richten we ons aandacht op de negatieve ervaringen uit ons verleden en leven we het leven met hun aanwezigheid en creëren we onze toekomst in hun schaduw. Elk van je ervaringen hebben slechts eenmaal plaats gevonden maar je hebt ze misschien wel duizend keer herbeleeft in je geest, daarbij heb je ze duizend keer meer macht gegeven dan ze werkelijk zijn, een duizend keer meer momenten en touwtjes om aan je te trekken dan ze werkelijk doen. Uiteindelijk kunnen negatieve ervaringen worden omgezet in positieve lessen en worden dan de ticket naar jouw succes inplaats van de overbagage* dat het juist voorkomt.

Negatieve ervaringen uit het verleden loslaten


De misleiding van de perceptie

Perceptie (waarneming): Weet dat alles wat je ervaart in je leven op zichzelf neutraal is. Het is jouw perceptie (waarneming) dat je ervaart als goed of slecht, positief of negatief, blij of verdrietig in overeenstemming met je overtuigingen die zelf een product zijn van je perceptie van je ervaringen uit het verleden. Perceptie (waarneming) kan daarom zeer misleidend zijn omdat het je ervaringen kleurt en je overtuigingen* versterkt, ongeacht of zij je dienen of niet.

Volgens helderziende paragnosten moet je de ervaring her-ervaren: Je kan geen andere realiteit ervaren dan je waarneming die gebaseerd is op je overtuigingen. Dus je creëert zoiets als een cyclus waar je ervaringen je overtuigingen bevestigen en je overtuigingen je ervaringen, samen met de cyclus zijnde deugdzaam of kwaadaardig, afhankelijk van de aard van je overtuigingen. Dit is waarom de meeste mensen de neiging hebben om hun ervaringen te herhalen, of het nu in relaties is, hun gezondheid, hun financiën of in een andere situatie. Vraag jezelf af hoe vaak je dezelfde ervaring hebt mee gemaakt, steeds weer en weer. De mensen of de situatie mag dan anders zijn maar de fundamentele ervaring of hoe je je voelde als gevolg van is hetzelfde. Dit is niet toevallig, jij bent altijd de enige gemene deler en je innerlijke wereld de enige oorzaak.

Drie stappen om je negatieve ervaringen te neutraliseren: Het kan zijn dat een specifieke ervaring uit je verleden je negatief heeft beïnvloed wat betreft je kijk op het leven of je geloof in jezelf. Je kan zelfs zijn vergeten hoe je je voelde over het leven en over jezelf voordat die negatieve ervaring plaats vond. De invloed van een negatieve ervaring uit het verleden kan vandaag de dag nog heel echt aan voelen, dit komt omdat je dit mee draagt voorbij het moment dat de ervaring plaatsvond zonder de les er van te leren en hoe langer je iets bij je draagt hoe zwaarder het wordt.

Om jezelf gemakkelijk te bevrijden uit de greep van een negatieve ervaring volg de volgende drie stappen:
Stap 1 - Leer zijn les door het vinden van je overtuiging.
Stap 2 - Verander je waarneming.
Stap 3 - Laat het in zijn rechtmatige plaats op de denkbeeldige tijdslijn van je leven.

Elk van de drie stappen kunnen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt of je kan misschien vinden dat een bepaalde stap beter geschikt is voor een specifieke ervaring. Met behulp van de drie samen is het echter het meest effectief en zal de meeste resultaten opleveren.

Stap 1 - Om de les te leren, vind je overtuiging: Wanneer je een negatieve ervaring hebt, het vertelt je dat er iets "mis" is, niet met jouw uiterlijke wereld maar met je innerlijke wereld. Net als fysieke pijn ons waarschuwt voor een lichamelijk probleem en ons in staat stelt om het te corrigeren, waarschuwt mentale pijn ons voor een mentaal probleem dat gecorrigeerd dient te worden. Denk er maar eens over na. Wanneer je als klein kind een hete vlam of kachel hebt aangeraakt en jezelf hebt verbrand, de pijn die je voelde leerde je dat je dat niet weer moest doen. Op dezelfde manier, de pijn in de geestelijke wereld probeert te voorkomen dat je je ernstig verbrand in je leven. Leer om elk van je zogenaamde negatieve ervaringen te zien als een dierbare vriend die komt om je te vertellen wat er mis is.

Wat is er dan verkeerd volgens helderziende paragnosten? Je kunt ontdekken wat er verkeerd is in je innerlijke wereld zodra je herkent dat jijzelf je realiteit creëert*. De waarheid is dat je negatieve ervaringen aantrekt in overeenstemming met je onbewuste overtuigingen. De ervaring doet niets anders dan het laten zien van je negatieve overtuigingen, zodat je ze dus kan veranderen en dus niet weer in herhaling valt. Dit is groei. Verzamel mentaal je soortgelijke ervaringen en zoek naar de rode draad. Je zal meestal één of enkele negatieve overtuigingen vinden die herhaaldelijk voorkomen, of het is dat je niet goed genoeg bent, niet slim genoeg, niet aantrekkelijk genoeg of misschien dat rijkdom alleen voor de gelukkige is en dat jij niet geschikt bent voor succes, de lijst is eindeloos.


Vind de dader

Als de onderliggende negatieve overtuiging niet duidelijk is voor je kijk dan hoe je je voelde of reageerde tijdens de ervaring en werk vandaar terug. Vraag jezelf af waarom je op die manier voelde en reageerde. Je kan ook je dagelijkse gewoontes* onderzoeken, je angsten en die gebeurtenissen die je koste wat het kost wilt vermijden. Je onbewuste overtuigingen bestuurd ze allemaal.

Maak een lijst van je overtuigingen: Maak een schriftelijk overzicht van zowel je positieve overtuigingen en negatieve overtuigingen over jezelf en het leven. Onderzoek alle terreinen en alles wat daarbij opkomt en schrijf het op. Begin met "Ik ben", bijvoorbeeld "ik ben dom", "ik ben een mislukkeling", ik ben aantrekkelijk", "ik ben goed", en voeg dan meer onpersoonlijke termen toe zoals "geld", "relaties", "liefde is", "het leven is", en ga zo maar door. De woorden die het eerst naar je toe komen zijn meestal het meest accuraat. Wees eerlijk met jezelf.

Kijk goed naar je overtuigingen omdat de onschuldige in feite de meest schuldige kan zijn. Bijvoorbeeld, een geloof als "Ik ben competitief" kan onschuldig lijken, maar haar invloed kan negatief zijn, omdat het kan dat je jezelf vergelijkt met anderen en het leven ervaart als zijnde ofwel "een winnaar" of "een loser", bijde of welke dan ook onttrekken je van je authentieke kracht. Als je je lijst hebt zal het makkelijk zijn om de negatieve overtuigingen te koppelen aan de negatieve ervaringen. Bewaar je lijst op een plek waar je makkelijk bij kan, maak notities naast je overtuigingen en voeg nieuwe toe zodra ze opkomen. Gebruik het om elke ervaring in je leven te evalueren. Let op, vergeet niet om het licht te houden.

Helderziende Paragnosten zegt, neem de leiding over je overtuigingen: Door het vinden van de overtuiging achter een negatieve ervaring, kan je gemakkelijk begrijpen hoe en waarom je het als negatief waarneemt. De ervaring wordt dan positief getransformeerd omdat je iets hebt geleerd over jezelf wat je kan veranderen. Zelfs als je de ervaring weer aantrekt zal je onmiddelijk de les zien zonder de bijbehorende pijn en je zal stappen ondernemen om die overtuiging te veranderen. Nogmaals, de meest effectieve manier om je overtuigingen te veranderen is door het opnieuw programmeren van je onderbewustzijn met creatieve visualisatie*, affirmaties, gebed of meditaties, wetende dat je één bent met de Almachtige, de Alwetende Universele Geest*, waarvoor niets onmogelijk is. Als je eenmaal de overtuiging hebt veranderd hoef je de ervaring niet meer te herhalen in je leven.

Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Overbagage: Emotionele bagage
Overtuigingen: Beperkende overtuigingen
Je werkelijkheid creëren: Gedachtekracht
Dagelijkse gewoontes: Gewoontes veranderen
Creatieve visualisatie: Creatieve visualisatie
Universele Geest: Universele Geest

Stap 2: Verander je waarneming.

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:
Twitter, Facebook of LinkedIn

Negatieve ervaringen

Hoe kan je negatieve ervaringen neutraliseren

Volgens helderziende paragnosten hebben negatieve ervaringen uit het verleden de neiging om ons dagelijks denken en doen te beïnvloeden, zelfs heel lang na hun gebeurtenis. Het leven wordt verondersteld om een prachtige verzameling te zijn van altijd nieuwe ervaringen, maar te vaak richten we ons aandacht op de negatieve ervaringen uit ons verleden en leven we het leven met hun aanwezigheid en creëren we onze toekomst in hun schaduw. Elk van je ervaringen hebben slechts eenmaal plaats gevonden maar je hebt ze misschien wel duizend keer herbeleeft in je geest, daarbij heb je ze duizend keer meer macht gegeven dan ze werkelijk zijn, een duizend keer meer momenten en touwtjes om aan je te trekken dan ze werkelijk doen. Uiteindelijk kunnen negatieve ervaringen worden omgezet in positieve lessen en worden dan de ticket naar jouw succes inplaats van de overbagage* dat het juist voorkomt.

Negatieve ervaringen uit het verleden loslaten


De misleiding van de perceptie

Perceptie (waarneming): Weet dat alles wat je ervaart in je leven op zichzelf neutraal is. Het is jouw perceptie (waarneming) dat je ervaart als goed of slecht, positief of negatief, blij of verdrietig in overeenstemming met je overtuigingen die zelf een product zijn van je perceptie van je ervaringen uit het verleden. Perceptie (waarneming) kan daarom zeer misleidend zijn omdat het je ervaringen kleurt en je overtuigingen* versterkt, ongeacht of zij je dienen of niet.

Volgens helderziende paragnosten moet je de ervaring her-ervaren: Je kan geen andere realiteit ervaren dan je waarneming die gebaseerd is op je overtuigingen. Dus je creëert zoiets als een cyclus waar je ervaringen je overtuigingen bevestigen en je overtuigingen je ervaringen, samen met de cyclus zijnde deugdzaam of kwaadaardig, afhankelijk van de aard van je overtuigingen. Dit is waarom de meeste mensen de neiging hebben om hun ervaringen te herhalen, of het nu in relaties is, hun gezondheid, hun financiën of in een andere situatie. Vraag jezelf af hoe vaak je dezelfde ervaring hebt mee gemaakt, steeds weer en weer. De mensen of de situatie mag dan anders zijn maar de fundamentele ervaring of hoe je je voelde als gevolg van is hetzelfde. Dit is niet toevallig, jij bent altijd de enige gemene deler en je innerlijke wereld de enige oorzaak.

Drie stappen om je negatieve ervaringen te neutraliseren: Het kan zijn dat een specifieke ervaring uit je verleden je negatief heeft beïnvloed wat betreft je kijk op het leven of je geloof in jezelf. Je kan zelfs zijn vergeten hoe je je voelde over het leven en over jezelf voordat die negatieve ervaring plaats vond. De invloed van een negatieve ervaring uit het verleden kan vandaag de dag nog heel echt aan voelen, dit komt omdat je dit mee draagt voorbij het moment dat de ervaring plaatsvond zonder de les er van te leren en hoe langer je iets bij je draagt hoe zwaarder het wordt.

Om jezelf gemakkelijk te bevrijden uit de greep van een negatieve ervaring volg de volgende drie stappen:
Stap 1 - Leer zijn les door het vinden van je overtuiging.
Stap 2 - Verander je waarneming.
Stap 3 - Laat het in zijn rechtmatige plaats op de denkbeeldige tijdslijn van je leven.

Elk van de drie stappen kunnen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt of je kan misschien vinden dat een bepaalde stap beter geschikt is voor een specifieke ervaring. Met behulp van de drie samen is het echter het meest effectief en zal de meeste resultaten opleveren.

Stap 1 - Om de les te leren, vind je overtuiging: Wanneer je een negatieve ervaring hebt, het vertelt je dat er iets "mis" is, niet met jouw uiterlijke wereld maar met je innerlijke wereld. Net als fysieke pijn ons waarschuwt voor een lichamelijk probleem en ons in staat stelt om het te corrigeren, waarschuwt mentale pijn ons voor een mentaal probleem dat gecorrigeerd dient te worden. Denk er maar eens over na. Wanneer je als klein kind een hete vlam of kachel hebt aangeraakt en jezelf hebt verbrand, de pijn die je voelde leerde je dat je dat niet weer moest doen. Op dezelfde manier, de pijn in de geestelijke wereld probeert te voorkomen dat je je ernstig verbrand in je leven. Leer om elk van je zogenaamde negatieve ervaringen te zien als een dierbare vriend die komt om je te vertellen wat er mis is.

Wat is er dan verkeerd volgens helderziende paragnosten? Je kunt ontdekken wat er verkeerd is in je innerlijke wereld zodra je herkent dat jijzelf je realiteit creëert*. De waarheid is dat je negatieve ervaringen aantrekt in overeenstemming met je onbewuste overtuigingen. De ervaring doet niets anders dan het laten zien van je negatieve overtuigingen, zodat je ze dus kan veranderen en dus niet weer in herhaling valt. Dit is groei. Verzamel mentaal je soortgelijke ervaringen en zoek naar de rode draad. Je zal meestal één of enkele negatieve overtuigingen vinden die herhaaldelijk voorkomen, of het is dat je niet goed genoeg bent, niet slim genoeg, niet aantrekkelijk genoeg of misschien dat rijkdom alleen voor de gelukkige is en dat jij niet geschikt bent voor succes, de lijst is eindeloos.


Vind de dader

Als de onderliggende negatieve overtuiging niet duidelijk is voor je kijk dan hoe je je voelde of reageerde tijdens de ervaring en werk vandaar terug. Vraag jezelf af waarom je op die manier voelde en reageerde. Je kan ook je dagelijkse gewoontes* onderzoeken, je angsten en die gebeurtenissen die je koste wat het kost wilt vermijden. Je onbewuste overtuigingen bestuurd ze allemaal.

Maak een lijst van je overtuigingen: Maak een schriftelijk overzicht van zowel je positieve overtuigingen en negatieve overtuigingen over jezelf en het leven. Onderzoek alle terreinen en alles wat daarbij opkomt en schrijf het op. Begin met "Ik ben", bijvoorbeeld "ik ben dom", "ik ben een mislukkeling", ik ben aantrekkelijk", "ik ben goed", en voeg dan meer onpersoonlijke termen toe zoals "geld", "relaties", "liefde is", "het leven is", en ga zo maar door. De woorden die het eerst naar je toe komen zijn meestal het meest accuraat. Wees eerlijk met jezelf.

Kijk goed naar je overtuigingen omdat de onschuldige in feite de meest schuldige kan zijn. Bijvoorbeeld, een geloof als "Ik ben competitief" kan onschuldig lijken, maar haar invloed kan negatief zijn, omdat het kan dat je jezelf vergelijkt met anderen en het leven ervaart als zijnde ofwel "een winnaar" of "een loser", bijde of welke dan ook onttrekken je van je authentieke kracht. Als je je lijst hebt zal het makkelijk zijn om de negatieve overtuigingen te koppelen aan de negatieve ervaringen. Bewaar je lijst op een plek waar je makkelijk bij kan, maak notities naast je overtuigingen en voeg nieuwe toe zodra ze opkomen. Gebruik het om elke ervaring in je leven te evalueren. Let op, vergeet niet om het licht te houden.

Helderziende Paragnosten zegt, neem de leiding over je overtuigingen: Door het vinden van de overtuiging achter een negatieve ervaring, kan je gemakkelijk begrijpen hoe en waarom je het als negatief waarneemt. De ervaring wordt dan positief getransformeerd omdat je iets hebt geleerd over jezelf wat je kan veranderen. Zelfs als je de ervaring weer aantrekt zal je onmiddelijk de les zien zonder de bijbehorende pijn en je zal stappen ondernemen om die overtuiging te veranderen. Nogmaals, de meest effectieve manier om je overtuigingen te veranderen is door het opnieuw programmeren van je onderbewustzijn met creatieve visualisatie*, affirmaties, gebed of meditaties, wetende dat je één bent met de Almachtige, de Alwetende Universele Geest*, waarvoor niets onmogelijk is. Als je eenmaal de overtuiging hebt veranderd hoef je de ervaring niet meer te herhalen in je leven.

Onderwerpen die op bovenstaande thema aansluiten.

Overbagage: Emotionele bagage
Overtuigingen: Beperkende overtuigingen
Je werkelijkheid creëren: Gedachtekracht
Dagelijkse gewoontes: Gewoontes veranderen
Creatieve visualisatie: Creatieve visualisatie
Universele Geest: Universele Geest

Stap 2: Verander je waarneming.

Stap 3: De tijdslijn van je leven.



Vind je dit artikel de moeite waard en heb je er iets van opgestoken laat het ons dan weten door een berichtje in ons gastenboek te schrijven.

Deel ons op:


Twitter

Facebook

LinkedIn